Werkbehoud

Het traject Werkbehoud is bedoeld voor klanten van het LeerWerkburo die een WerkFit- of NaarWerk re-integratietraject succesvol hebben afgerond én werkzaam zijn in betaald dienstverband of actief zijn als zelfstandig ondernemer. Door coaching vanuit het Werkbehoud wordt het dienstverband behouden of het ondernemerschap succesvol verder uitgerold. 

Werkbehoud

Doorlooptijd: 3 maanden (maximaal)
Maximale uren: 18 uur (incl. maximaal 1 uur administratie)

Je hebt het re-integratietraject WerkFit maken en/of NaarWerk succesvol afgerond onder begeleiding van het LeerWerkburo. Inmiddels ben je bij een werkgever aan het werk met een betaald dienstverband óf rol je je eigen bedrijf uit als actief zelfstandig ondernemer. Hierbij kan het zo zijn dat je uitdagingen ervaart maar een interne jobcoach op je werk ontbreekt. Dan kan het traject Werkbehoud, gedurende drie maanden, ingezet worden bij het LeerWerkburo. Onder begeleiding van een ervaren persoonlijke coach werk jij aan het behoud van jouw dienstverband of succesvolle onderneming.

DE BEGELEIDING
Dienstverlening vanuit werken in loondienst
Gedurende een periode van maximaal 3 maanden wordt intensieve begeleiding ingezet om de klant aan het werk te houden.  Redenen waarom inzet nodig is, kunnen divers zijn, zoals:

  Klant heeft ondersteuning nodig bij het wennen aan het type werk en bijbehorende activiteiten;
  Klant ervaart moeilijkheden bij de omgang met collega’s en leidinggevende;
  Klant heeft ondersteuning nodig voor een juiste balans tussen privé en werk;
  Klant ervaart belemmeringen bij het reizen van en naar het werk;
  Klant wordt geconfronteerd met belangrijke mijlpalen op de werkvloer, zoals een contractverlenging,   wisseling van leidinggevende of andere situaties met impact.

Dienstverlening vanuit werken zelfstandig ondernemerschap
Gedurende een korte periode wordt intensieve begeleiding ingezet om de werkzaamheden als zelfstandig ondernemer te bestendigen. De dienstverlening bestaat uit alle activiteiten die hiervoor nodig zijn. In veel gevallen is dit een aantal gesprekken met de Klant. Onderwerpen van gesprek tijdens de uitvoering van deze dienst kunnen o.a. zijn:

  Opschalen van de marketing (werving nieuwe klanten);
  Coaching op operationele punten (aangiftes Belastingdienst, indien van toepassing aflossing Starterskrediet, etc.);
  Overige zaken die van invloed kunnen zijn op het functioneren van de Klant in zelfstandige arbeid (balans belasting/belastbaarheid);
  Mogelijke inzet van voorzieningen om het werk duurzaam te kunnen verrichten.

De dienstverlening bestaat uit alle activiteiten die hiervoor nodig zijn. In veel gevallen is dit een aantal contactmomenten met de klant en/of de werkgever, bij voorkeur face-to-face en op locatie van de werkgever. Indien de Klant geen prijs stelt op aanwezigheid van de werkgever bij de gesprekken, wordt deze wens gerespecteerd.

INZET WERKBEHOUD
Voor 1 werkhervatting kan maximaal 2 keer de re-integratiedienst ‘Werkbehoud’ ingezet worden indien de situatie daar om vraagt. Dit hoeft niet aansluitend te zijn. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat klant na een periode gefunctioneerd te hebben zonder begeleiding, weer ondersteuning in de vorm van Werkbehoud nodig heeft. In dat geval kan deze re-integratiedienst nogmaals voor een periode van maximaal 3 maanden ingezet worden.

RESULTAAT
De klant is gedurende de volledige periode intensief begeleid én heeft het werk behouden, overeenkomstig het in de opdracht geformuleerde doel.

OF

De klant is gedurende de volledige periode intensief begeleid én is in staat om de werkzaamheden als zelfstandig ondernemer succesvol te kunnen voortzetten, overeenkomstig het in de opdracht geformuleerde doel.